Autor: 021.rs

Novi Sad
24.03.2017.
13:17 > 13:27
Biciklistkinja (66) povređena je u saobraćajnoj nezgodi koja se dogodila oko 11.40h na uglu Ulice braće Popović i Hajduk Veljkove, kod Master centra Novosadskog sajma.
  • mr no33

    28.03.2017 12:39
    Groblja
    Su puna onih koji su imali prednost. Ljudi batalite palamu*enje i vodite racuna o sebi i drugima.
  • Sale

    28.03.2017 07:32
    @Perkov
    Perkov, u cemu je tvoj problem? Kakvi puzevi, sta??? Neko te uplasio? Vadio si eksere?
  • Sat

    27.03.2017 12:53
    Savet
    Kad te automobil makar malo zakači, samo treba da legneš sa strane i zoveš prvo hitnu pomoć pa onda odma policiju! I onda posle pokušaš vansudski da odereš nesavesnog vozača, ako ne uspe onda na sud. U svakom slučaju dobar si između 1000 e i 1500 e za lake telesne povrede. Pa gospodo bahati vozači samo izvolite!
  • Mila ns

    27.03.2017 11:25
    Ako je bitnije biti u pravu nego bezbedno stici kuci srljajte ljudi. Meni je zao trudnice. Jer ni pesaci ni biciklisti nikad ne krenu sa predpostavkom da mozda neko vozi dete, zenu kod dr. Najvaznije je da on ima pravo. Vuku se namerno. Ne znam jel problem sto ovi imaju automobil a on ga nema, ali nikako mi nije jasno da se ljudi ne boje. Bez obzira ko ima pravo, zivot je jedan. Sutra ( ne daj Boze nikad nikome) ako ostanes invalid, sta ti sve vredi?
  • JAZZ

    27.03.2017 10:40
    Samo sto strozije kazne za sve ucesnike u saobracaju...i vozace i pesake i bicikliste....
  • Perkov

    27.03.2017 09:38
    Vi ste nasilnicki soferi i divljaci. Svaki dan vozim dragu na posao i nazad. Treba vam automobile oduzimati pa kad se 500 komada oduzme kao u Holandiji da vidis kako svi voze ko puzevi.
  • Posmatrač

    26.03.2017 07:46
    Biciklisti NEMAJU status pešaka... osim kad guraju bicikl...
    ZOBS, član 7, stav 59:
    "Pešak je lice koje se kreće po putu, odnosno koje po putu sopstvenom snagom vuče ili gura vozilo, ručna kolica, dečje prevozno sredstvo, kolica za nemoćna lica ili lice u dečjem prevoznom sredstvu ili lice u kolicima za nemoćna lica koje pokreće sopstvenom snagom ili snagom motora ili lice koje klizi klizaljkama, skijama, sankama ili se vozi na koturaljkama, skejtbordu i sl...".
  • Bajki

    26.03.2017 00:46
    @Pera
    Nažalost, nisu Vam objasnili u školi da su i biciklisti ravnopravni učesnici u saobraćaju i da trebate da ih obilazite na bezbednoj udaljenosti. Bezbedna znači da, ako prolazite pored njega ne smete da ga ugrozite ni svojim vozilom, a ni vazduhom koji sečete. Taj vazduh je najopasniji jer se ne vidi i Vi (vozači automobila) to nw kapirate. To je ono najgore.
  • eto

    26.03.2017 00:04
    to je vaše tumačenje... biciklisti ne moraju, već smeju da voze kolovozom, ako nema biciklističke staze. ako je trotoar PRVENSTVENO za pešake, znači da mogu i drugi da ga koriste iako im nije namenjen, ako je pešačka ISKLJUČIVO za pešake, znači da ne mogu

    biciklista "...SME da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza."

    ovo sve naravno ako nema biciklističke staze ili trake!
  • Posmatrač

    25.03.2017 21:22
    @eto
    Termin "prvenstveno" u tom stavu ZOBS se koristi da bi se dozvolilo zaustavljanje i parkiranje vozila (bicikl, motocikl, automobil,...) na trotoaru (na mestima gde je to označeno i na način da se ne ometa kretanje pešaka), a ne da bi se dozvolila vožnja po trotoaru.

    Inače, mnogo je uputnije da se pravo na život stavi ispred prava prvenstva, pa ne treba pujdati bicikliste da se inate, a posebno je zlonamerno ako se to radi svesno i progrešnim informacijama.
  • G

    25.03.2017 20:52
    @vozač biciklista - poštovana gospođo, jedino vam je apsurdno ovo o ulasku vozača na uslovno zeleno do pola na pešački prelaz jer ne može da čeka sledeće zeleno. Čemu služi uslovno zeleno ako bi trebali čekati na redovno? Ulasci do pola na pešački prelaz su bezmalo uvek posledica neodgovornih pešaka koji istog momenta kada se na pešačkom semaforu uključi zeleno stupaju na prelaz, namerno nedozvoljavajući vozilu koje je već započelo prolazak kroz raskrnicu dok je njima još bilo crveno da taj manevar kompletira. Takva vozila najčešće to rade usporeno i oprezno zbog druge vrste neodgovornih pešaka koji prelazak započinju istog momenta kada se motornim vozilima uključi crveno svetlo iako je crveno i za pešake, usled čega im treba malo više vremena da kompletiraju skretanje i potom često bivaju zatečeni na pešačkom prelazu u momentu kada se na pešačkom semaforu svetlo menja u zeleno.
    Imate uslovno zeleno i u drugim zemljama, a u pojedinim ga uopšte ni nemate već se podrazumeva da je skretanje u desno uvek dozvoljeno osim kada je eksplicitno zabranjeno odgovarajućim znakom, zapitajte se zašto se u tim zemljama ne viđate često takvu situaciju.
  • vozač biciklista

    25.03.2017 19:44
    mentalitet
    Nije problem isključivo ni u vozaču ni u biciklisti ni u pešaku. Problem je u mentalitetu. Ovde svi misle da su najpametniji, iznad pravila i da su centar sveta.

    Vozač daje migavac tek kad krene da skreće (ako ga uopšte da), uđe u pola pešačkog na uslovnom zelenom, zablokira raskrsnicu jer ne može da sačeka sledeće zeleno a vidi da nema kako da izađe iz raskrsnice, parkira na tramvajske šine... Biciklista vozi trotoarom 20 na sat sa slušalicama u ušima, ne signalizira rukama kuda skreće dok je na kolovozu, nema svetla a vozi po mraku... Pešake neću ni da komentarišem, većina izgleda popije po 3 bensedina pa krene u lagani slalom trotoarom zverajući u telefon pa se preneraze kad se sudare s drugim istim takvim, zaglavljuju se gde je trotoar najuži jer baš tu moraju da prokopaju po cegeru, deluju kao da nemaju ideju gde se nalaze...

    Problem je u nepoštovanju sugrađana, nedostatku elementarne kulture i svesti o sebi kao delu kolektiva, nepoštovanja pravila, nevaspitanju...

    Iako bicikl vozim po pravilima ponašanja u saobraćaju imala sam bar 3-4 situacije koje su mogle da se završe fatalno nepažnjom vozača automobila i u svim situacijama je to bilo jer vozač nije poštovao propise (dao migavac, dao prednost, pogledao u retrovizor pre otvaranja vrata automobila..) Sve te situacije sam mogla da izbegnem kršenjem pravila kretanja 1m od ivice kolovoza, zauzimanjem cele trake. I sad to radim, a vozači nek trube. Ja tako čuvam glavu.
  • eto

    25.03.2017 19:17
    posmatrač
    trotoar služi PRVENSTVENO za kretanje pešaka, pešačka staza ISKLJUČIVO za kretanje pešaka
    biciklistička traka služi PRVENSTVENO za kretanje biciklista, biciklistička staza ISKLJUČIVO za kretanje biciklista

    tako zakon kaže, zaključak izvucite sami...
  • Posmatrač

    25.03.2017 16:12
    Mnogi su rekli da biciklista može da vozi preko pešačkog prelaza bez biciklističke trake..., a to "može" samo ako je biciklista prethodno napravio prekršaj vozeći bicikl po pešačkoj stazi (trotoaru).

    Bicikl može da se vozi po pešačkom prelazu samo ako uz prelaz postoji tzv. "biciklistička traka", koja je nastavak biciklističke staze.

    ZOBS - članovi 24. i 25:
    24. pešački prelaz je označeni deo kolovoza namenjen za prelazak PEŠAKA preko kolovoza,
    25. pešačka staza je put koji je namenjen isključivo za kretanje PEŠAKA.
  • Perica

    25.03.2017 15:27
    #####
    Moja greška,hvala što ste me tako ljubazno upozorili,bezimeni.
  • Pićuka

    25.03.2017 15:02
    Čemu svi ovi komentari kada u tekstu ama baš ništa ne piše o uzroku nesreće. Možda je trudnica bila pijana i maltretirala vozača. Možda je starica slepa i vozi bicikl po osećaju. Daj malo se opustite.
  • budale

    25.03.2017 12:38
    @ponovo marko
    to što neko ima položen vozački ne garantuje da se neće ponašati kao budala, da će poštovati propise i slično. vozači (uglavnom) samo dok su u auto školi voze do 50, ne prelaze preko pune, staju na stop, daju žmigavac pri prestrojavanju, puštaju svaki put pešake i slično... posle, kao da su im vrane mozak popile.
  • @Perica

    25.03.2017 09:38
    Perica ne zna jos da cita, samo gleda slike, da zna, video bi u prvom redu da biciklistkinja ima 66 godina, pa je malo verovatno da je trudna.
  • Nervitach

    25.03.2017 09:17
    Uf, skoro svaki dan ratujem objasnjavsjuci sta znaci uslovno zeleno. Pa debili sam naziv vam kaze.
  • Perica

    24.03.2017 22:58
    #####
    Po ovoj slici bih rekao da je Trudnica udarila u Auto a ne Auto Trudnicu.
    Ja bih u tom stanju,gurao bicikli preko pešaćkog, pogotovo ako znam kakvih
    vozaća danas ima...
  • ponovo marko

    24.03.2017 22:37
    Još par stvari, pošto vidim da ima puno nedoumica:

    Ako ne postoji bicilistička traka ili staza, bicilista može ALI NE MORA da se kreće kolovozom sa desne strane u odnosu na pravac kretanja najviše jedan metar od ivce. Znači ako nema posebne trake ili staze, ostavlja se mogućnost kretanja kolovozom ali vozači bicikla nisu primorani na to. ZOBS stav 40, proverite slobodno.

    Takođe, nigde ne piše da su biciklističke staze jednosmerne i da se mora ići "desnom stazom". Biciklistička staza je put, kao što je i kolovoz put. A svaki put je dvosmeran osim ako nije posebnim znakom obeležen kao jednosmeran. Ne treba brkati biciklističku stazu koja je posebni put, i biciklističku traku koja je deo kolovoza.

    UKRATKO, KADA STE NA BICIKLU:

    NE MORA SE GURATI BICIKL PREKO PEŠAČKOG
    NE MORA SE VOZITI "DESNOM" STAZOM, ALI U STAZI SE MORA IĆI DESNOM TRAKOM
    AKO NE POSTOJI STAZA ILI TRAKA, MOŽE SE - ALI NE MORA IĆI KOLOVOZOM.

    Posle svega, mislim da vam je jasno da sam strastveni biciklista ali prvi ću priznati da bi trebalo uvesti vozačku dozvolu za bicikle, jer budala na biciklu ima puno samo zbog toga što svaki kreten može da tera poniku kud 'oće.

    Možda bi bilo najbolje čak uvesti saobraćaj u osnovne škole kao obavezan predmet u svih osam razreda - a to je već priča za neku drugu komentatorsku sekciju.

    Budite mi svi dobro, i četvore oči u saobraćaju.
  • siki

    24.03.2017 22:03
    vozac, pesak, biciklista
    Sto se tice uslovnog zelenog, meni je instruktor voznje vise puta ponovio, ako se desi saobracajka gde si ti prosao na uslovno ti si kriv. Kraj. Ako imas uslovno ti si poslednja rupa na svirali. Makar pesak ili biciklista prolazili na bordo crveno, ako tebi stoji uslovno moras da ih propustis. Ja ga pitao zasto? Zato sto pesak ili biciklista tebe tesko mogu da ubiju, ali ti njih bez problema.
  • маркеђани

    24.03.2017 21:24
    Возач као неко ко има дозволу која је доказ о положеном испиту носи већу одговорност и кривицу када гази бициклисте и пешаке. Јер он МОРА да зна саобраћајне прописе и самим тим је крив у оваквим случајевима. Бициклисти и пешаци не морају да имају било какво знање о саобраћају, схватите то када седате за волан. Они НЕ ЗНАЈУ исто што и ви који сте возачи. Многи од њих су деца и малолетници, старе особе, особе са инвалидитетом или особе ометене у развоју. Како мислите да они могу бити одговорни ако их аутомобил којим управља оспособљено за саобраћај лице прегази???
    Већина овде и не познаје шта све постоји у саобраћају, па не разликују бициклистички прелаз преко коловоза и пешачки прелаз. То се учи у аутошколи у лекцијама везаним за путеве и ознаке на коловозу. Мада какво нам је стање у саобраћају добро је да још увек стају на црвено. Условно зелено не вреди ни спомињати. Некима је то сигнал да нагазе гас, уместо да схвате зашто се зове УСЛОВНО зелено...
  • ns

    24.03.2017 20:48
    Ja danas prelazim pesacki vrsacke i jovana popovica i svi koji tu u blizini zive znaju koliko je ta raskrsnica opasna zbog bahate voznje. Naravno staje sestica na stanicu (stajaliste je skoro na samoj raskrsnici) ja prelazim jer nema nikoga, i odjednom lik izlece iza autobusa (mrzi ga da ceka 30 sekundi iza autobusa) nije ni pogledao da li neko prelazi.

    Necu reci da odredjeni biciklisti nisu bahati i da ne voze neopreznon jer voze. Ali vozaci kod nas nemaju nikakvog obzira prema zebri. Kako god da okrenes udaris nekoga na pesackom niko te nece pitati ko je kriv, ti u kolima si uvek kriv.

    I naravno da ne treba da se gura bicikl na 95% raskrsnica u gradu jer svaka veca ulica ima stazu namenjenu za bicikle (ili po novom bebeca staza). Tamo gde nema vozis po putu kao i drugi i postujes pravila saobracaja.
  • Hmm

    24.03.2017 20:06
    Ako vozite bicikl
    "Staza za bicikle nije dvos,erna, osim ako je obeležena znakom koji to označava.Proverite ZOBS, pre nego što iznosite neistine."

    ni iz čega ne proizilazi da je staza obavezna jednosmerna. kako pešak koji kroči na sred staze na bulevaru oslobođenja može uopšte znati kakav je znak na početku staze i da li je jednosmerna ili dvosmerna? nikako. vozači takođe, zato se gleda na obe strane, uvek uvek i uvek. biciklistička staza je PUT, na njoj važi pravilo vožnje desnom stranom ako je dvosmerna i to je sve, to je ono što piše u zakonu, pročitajte član u kome to piše
  • Anon

    24.03.2017 18:43
    @Vozac
    Svaka cast Alvirovicu, ali ovo nije pesacki prelaz nego biciklisticki prelaz. Kako ih razlikovati? Preko pesackog prelaza je nacrtana zebra. Preko biciklistickog prelaza nema zebre, ali je oivicen zebrom sa jedne strane i belim kvadratima sa druge strane.

    Evo dva prakticna primera za lakse razumevanje:

    PRIMER #1. Pesacki prelaz (zebra) kod Daltonke na Bulevaru. Da li biciklista treba da sidje i gura bicikl? Odgovor: treba.

    Primer #2. Raskrsnica kod Master centra na kojoj je oborena zena (Vidi sliku gore). Da li biciklista treba da sidje i gura bicikl? Odgovor: ne treba.

    Evo da kazem onu recenicu koju svi kazu i misle da im to daje za pravo da budu ofanzivni u voznji i da citiraju kojekakve Alvirovice: vozim i bicikl i auto i pesacim. Ali:

    1. kad vozim auto pazljiv sam prema ostalim dvema kategorijama i cuvam sebe od drugih automobila. Uvek pogledam da li nailazi neki pesak ili biciklista na raskrsnicama i pesackim prelazima. Uvek malo zabacim glavu u stranu da vidim da li nailazi neki biciklista.

    2. Kad vozim bicikl, pazljiv sam prema pesacima (i takodje ih propustam ispred autobuske stanice kad treba da predju preko biciklisticke staze da bi mogli da udju u autobus) i cuvam sebe od drugih biciklista i automobila.

    3. Kad sam pesak cuvam sebe od biciklista i automobilista.
  • Ako vozite bicikl

    24.03.2017 18:42
    ponesite mozak
    @PRAVILA
    Staza za bicikle nije dvos,erna, osim ako je obeležena znakom koji to označava.Proverite ZOBS, pre nego što iznosite neistine.
  • malena

    24.03.2017 18:38
    a kako bi bilo da vozači preguraju svoj auto preko pešačkog prelaza, ! koja je razlika ako sam na pešačkom na biciklu ili pešice
  • Musa kesedzija

    24.03.2017 17:56
    Sladoled
    Vidim da je u ovoj zabokrecini od drzave sve vaznije od ljudskih zivota.Zato me ovakvi komentari i ne cude.pozdrav.
  • Vlada

    24.03.2017 17:12
    @Vozač

    Pa što ne kažeš da nisi ti izmislio, nego je to sa totalnom sigurnošću izjavio neki rendom saobraćajac? Član iste one policije čiji 'stručnjaci' izazivaju masivan transfer blama kad god zamuču na TV-u na bilo koju temu? ja bio siguran da to mora da piše u zakonu, al' ako je njegova reč dovoljna, neću da se bunim.
  • antibiciklista

    24.03.2017 17:12
    Ajde da su to neki normalni biciklisti nego su u pitanju agresivni i drski tatini sinovi sa slusalicama koji nam zele prikazati svoje nove bicikle sto im je tata kupio.
  • @Biciklistkinja

    24.03.2017 16:56
    Da, i isla je pogresnim, za nju ZABRANJENIM smerom. Biciklisti ako voze, a ne guraju bicikl, onda su vozaci a ne pesaci, i obavezni su da se krecu desnom stranom puta i desnom biciklistickom trakom. OBAVEZNI.
  • Gari

    24.03.2017 16:51
    @marko

    Zasto puno ljudi veruje u to? Pa zato sto su marva koja je navikla seljacki sa kolena na koleno da prosledjuje price i igra se gluvih telefona.
  • Gari

    24.03.2017 16:48
    @Vozač

    Dakle mi treba da se sklanjamo pacijentima u kolima? Treba ih izvuci napolje, polomiti im jbn telefon o glavu. Danas me jedan zamalo nije zgazio jer ne gleda vec toroce ko kokoska. Naravno vozi merca. Ili je jadan pa nema za handsfree ili je glupav ko tocilo pa ne zna da ga koristi. Zasto ja da se pazim njega? Treba ga iskljuciti iz saobracaja.
  • @marko

    24.03.2017 16:40
    Lose citas, jer u ZOBS-u pise:

    DA SE BICIKLISTI MORAJU KRETATI DRUMOM UKOLIKO BICIKLISTICKA TRAKA NE POSTOJI.

    Tako da svako ko vozi po trotoaru i preko pesackog cini prekrsaj.

    Izuzetak su pesacki "sa bici stazom", kao kod Futoske pijace.
  • Vozač

    24.03.2017 16:24
    Ja to nisam izmislio da biciklista treba da prepešači pešački prelaz! Pre jedno godinu dana na emisiji SAT na RTS programu je Alvirović razgovarao sa čovekom iz saobraćajne policije, sad ne mogu da se tačno setim na kojoj je funkciji ( neki načelnik, komandir i slično) al znam da mu je postavio baš to pitanje, i ovaj je odgovorio da treba biciklista da sidje sa bicikla i prepešači pešački prelaz po zakonu! Ali naravno svi znamo da kad se desi ovako nešto vozač će samo da odgovara, da li je biciklista vozio ili gurao biciklo to je skroz nebitno.... Ali nije mi jasno i nikad neće biti, kako neko može da se tako ponaša samo zbog samog sebe i svog zdravlja?! Po meni lično uvek treba više da paze pešak i biciklista jer i sami vidite kakvi sve pacijenti voze ovim gradom, a kad ostane ne daj bože invalid i slično, ne pomaže više ni jedna kazna, a ni odšteta....
  • mhm

    24.03.2017 16:20
    @Maki
    druže, guram bicikl kroz pešačku zonu
    najmanje 3 deteta se redovno zakucaju u mene i bicikl zbog roditelja koji puste mozak na pašu baš kao i dete za koje su odgovorni
  • PRAVILA

    24.03.2017 16:17
    Vozači, bez obzira u kom se smeru kreće biciklista, ako prilikom skretanja presecate stazu MORATE da ga propustite!!!

    Staza ako nije obeležen smer UVEK je dvosmerna!!! UVEK! Ako ste vozač ili pešak ne možete ni da znate da li je jednosmerna ili dvosmerna, jer znaci na stazi ne važe za vas već za vozila na biciklističkoj stazi!!!

    Ako idete "direktno" na stazu, važe pravila kao za ukrštanje puteva, ali vodite računa da nekada vaš put ima znak za pravo prvenstva, a biciklista nema nikakav znak!!!

    Ispred pešačkih prelaza vozači moraju UVEK UVEK UVEK UVEK da voze sa povećanom pažnjom. Biciklista koji ide 20 km/h je isto što i dete koje pretrčava ulicu na pešačkom i bićete odgovorni ukoliko veštak potvrdi da ste mogli u datim uslovima da uočite biciklistu, nebitno da li mu je tu mesto ili ne!!! "Svaki učesnik u saobraćaju dužan je da se ponaša na način kojim neće ometati, ugroziti ili povrediti druge učesnike, kao i da preduzme sve potrebne mere radi izbegavanja ili otklanjanja opasnih situacija nastalih ponašanjem drugih učesnika u saobraćaju, ako sebe ili drugog time ne dovodi u opasnost." iz zakona!!!
  • Futog

    24.03.2017 16:14
    www
    Vozim bicikli ali nikad sa slusalicama!A pesacki prelaz se po zakonu moze preci vozeci bicikli!U centru je zabranjeno viziti bicikli!
  • marko

    24.03.2017 15:23
    !!!! VAŽNO VAŽNO VAŽNO SVI VOZAČI PROČITAJTE OVO: !!!!

    Nigde AMA BAŠ NIGDE u zakonu o bezbednosti saobraćaja ne piše da biciklista mora da gura bicikl preko pešačkog prelaza.

    DOZVOLJENO JE VOZITI BICIKL I TROTOAROM ako ne postoji biciklistička traka (na putu, sa desne strane, kao u kisačkoj) ili biciklistička staza (posebno izgrađen put samo za bicikliste, kao na bulevaru)

    Dakle da razbijemo konačno taj mit, i da ponovimo još jednom:

    Zakon o bezbednosti saobraćaja ****NE ZABRANJUJE**** da se vozi bicikl preko pešačkog prelaza.

    Pošto sam do ovog zaključka došao čitanjem ZOBSa, molim redakciju 021 da istraži da li postoji možda neki podzakonski akt koji reguliše to da bicilista mora da gura bicil preko pešačkog prelaza - i ako ne, zašto toliko puno ljudi veruje u to?

    Hvala na pažnji.
  • Maki

    24.03.2017 15:11
    Juce je zena obrila biciklom malo dete ispred Pozorista Mladih, gomila male dece od 3-4 godine, jos kaze pa dete nije gledalo, pa gde si ti gledala. Svi treba da paze. Svi su postali bahati.
  • naselje

    24.03.2017 14:53
    nije tačno
    @ Vozač
    Biciklista je po zakonu dužan da predje pešački prelaz peške, a ne na biciklu! A kod nas gospoda "prepešače" od 15 km do 25 km na sat... Tako da ne treba se upošte čuditi ovakvim stvarima.

    Ovo što si napisao nije tačno, proveri prvo zakon. Odnosno, tačno je ukoliko nema obeleženog prelaza za bicikliste a na ovoj raskrsnici ga ima. Na slici oborena žena leži upravo na biciklističkom prelazu, a policajac stoji na njemu.

    Inače, tačno je da svi moraju više da paze. Ja sam i vozač i biciklista i pešak i primećujem da niko ne gleda.
    Dodatni problem sa bezbednošću biciklista je to što vozači gledaju "kroz" njih - vide ih ali ih ne registruju. Mislim da bi gradska vlast trebalo da sprovede neku kampanju o bezbednosti biciklista u saobraćaju, to ne bi rešilo problem ali bi ipak pomoglo
  • nn

    24.03.2017 14:49
    bahato
    Ke..a mi se vise od bahatih biciklista...jutros zamalo da pacenik na biciklu pregazi malo dete ispred zabavista,jer je jurcao sa slusalicama u usima....imate pravo da vozite i bahatite se kako hocete i svi su vam krivi ... i vozaci automobila i pesaci ....Samo ste vi najpametniji i jedini u gradu....
  • Avi

    24.03.2017 14:48
    Sudeci iz Zakona i clanova koje sam procitao u komentaru osobe "ja", nigde ne pise da vozac bicikla treba da gura bicikl. Iz istog komentara mogu samo da zakljucim da je kriv vozac koji nije propustio biciklistu. E sad, da li je taj copy-paste celovit ne znam, ali iz datog ispada da mnogi lupetaju i pojma nemaju o saobracaju. O tome da dele ljude po prevoznom sredstvu necu trositi reci, to je potpuno maloumno.
  • neko_iz_mase

    24.03.2017 14:44
    da možda ne
    @Građanin Srbije

    Poštovani građanine a ko ste vi da kažete ko je najgori učesnik u saobraćaju? Najgori su oni koji ne paze a takvih ima u svim vidovima prevoznih sredstava pa čak i pešaci.

    @ Biciklistkinja

    Biciklista je UVEK dužan da pregura bicikl preko pešačkog prelaza, tako je po zakonu, bez obzira što postoji biciklistička staza. I ja sam biciklista i NIKADA ne preguram bicikl a znam da moram. Jednostavno navika dok i mene ne pregazi nešto na uslovnom zelenom...
  • Gradjanin Srbije

    24.03.2017 14:27
    Biciklisti
    Biciklisti su ubedljivo najgora sorta učesnika u saobraćaju. Ne želim da ne želim da uperim prst i kažem ko je ovde kriv pošto nisam bio prisutan, govorim generalno.
  • member

    24.03.2017 14:25
    Poenta je da treba PAZITI, bez obzira da li si biciklista ili vozac automobila, i bez obzira da li imas prvenstvo prolaza ili ne.

    Ali, ljudi su preoptereceni obavezama u zivotu i svakodnevnim problemima prezivljavanja, da ne mogu da se u potpunosti posvete saobracaju, kada ucestvuju u njemu.

    Plus sto mnogi prave gluposti - telefoniraju za vreme voznje i slicno.

    Najlakse je ljude klasifikovati tipa "svi su biciklisti ludi" ili "svi su vozaci kreteni".
  • Vozač

    24.03.2017 14:23
    Biciklista je po zakonu dužan da predje pešački prelaz peške, a ne na biciklu! A kod nas gospoda "prepešače" od 15 km do 25 km na sat... Tako da ne treba se upošte čuditi ovakvim stvarima.
  • Još jednom

    24.03.2017 14:22
    @Novosađanin
    Da li je vozaču, kao kvalifikovanom za saobraćaj (proveriti značenje kvalifikovan - kod sudije) dužnost da zaustavi vozilo i na uslovno zeleno - prema uslovima saobraćaja?
    Da li mu je dužnost da prilagodi vožnju uslovima saobraćaja?
    Da li srpski vozač shvata da pešak i biciklista MOGU da budu mentalno poremećeni - jer nisu kvalifikovani, nisu prošli vozački ispit i zdravstveni pregled - a vozač MORA da pazi na njih?
  • Samo motor ne vozim

    24.03.2017 14:21
    Problem je što na toj raskrsnici vozači imaju uslovno zeleno a na svim raskrsnicam gde postoji uslovno zeleno vozači ne obraćaju pažnu niti na pešake niti na bicikliste. Biciklisti se inače bahate i smatraju da su brzi i da će očas posla preći pešački a kadkad smatraju i da su motorna vozila pa da pored biciklističke staze mogu i putem da idu. A pešaci su nesmotreni ljudi koji idu po biciklističkim stazama. Kontam da je jedino važno da svi prate pravila saobraćaja.
  • @novosadjanin

    24.03.2017 14:16
    RE
    Po tvojoj logici razmišljanja, da li je vozač dužan da pregura svoj automobil kada prelazi preko pešačkog prelaza?
  • pera

    24.03.2017 14:15
    Danas je i meni jedan biciklista isekao put na uslovnom, stvorio se jako brzo iz mrtvog ugla, a vidi da krecem, jednostavno nisam ga video.
    I njima i pesacima je bitnije pravo prvenstva nego sopstveni zivot.
    Uopste ne ocekuju da bilo ko moze da pogresi i da su oni fizicki najslabiji ucesnici saobracaja i da tudju gresku mogu zivotom platiti.
    Treba edukacije, da vide saobracaj iz perspektive vozaca, tek onda ce shvatiti kako treba da se gleda po raskrsnici i putu.
  • Ja

    24.03.2017 14:14
    ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA

    član 40.
    Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza.

    član 47. stav 4.
    Vozač koji pri skretanju vozila preseca biciklističku stazu ili traku, dužan je da propusti vozila koja se kreću stazom, odnosno trakom.

    član 89.stav 2. i 3.
    Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, vozač bicikla, mopeda i lakog tricikla mora da se kreće desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja.

    Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila.

  • Biciklistkinja

    24.03.2017 14:10
    Ne, biciklista nije duzan da pregura bicikl preko pesackog prelaza, ako je, kao i u ovoj situaciji napravljen prelaz i za bicikliste tj. zebra za pesake i deo bez zebre za bicikliste.
    Ovde je situacija bila da je zena na biciklu imala zeleno, a auto USLOVNO zeleno, tako da se, u svakom slucaju, ne radi o tome da li neko treba da sidje sa bicikla ili ne.
  • NS

    24.03.2017 14:08
    @Novosadjanin
    Biciklo! Ti nisi novosađanin. Ti si Torbica. Gde ima na pešačkom i staza za bicikle mogu da voze a gde nema tu guraju "biciklo".
  • Tenkista

    24.03.2017 14:07
    Kad sam pešak - svi točkaši su mi krivi za sve; kada sam biciklista - mrzim pešake i ove motorizovane; kada vozim - rado bih gazio sirotinju na nogama i bajku... Zato sada vozim tenak!
  • Pera

    24.03.2017 14:06
    Vozac bicikla je duzan da pregura bicikl preko pesackog prelaza osim ako ne postoji posebna traka za bicikliste koja je odvojena belim kvadratima.
  • ja

    24.03.2017 14:01
    E DOSTA MI JE VIŠE !!!!!

    Ima li policije u civilu negde? Ima li ih uopšte? Ili ih ima kao prošle nedelje kad su ovi mitingovali? Onda ih je bilo na stotine, činilo mi se kao da je ratno stanje!!!!!

    Ne mogu da verujem da ne mogu jednu patrolu da postave i da kažnjavaju vozače koji ne propuštaju pešake? Muka mi je !!!!! Bojim se kao biciklista da iziđem na ulicu od siledžija.
    Nije me strah njih nego se bojim da nekoga ne prebijem!!!
  • pešak

    24.03.2017 13:55
    Bicikkllisti nikako da shvate da su bici staze dvosmerne samo ako je tako izričito naglašeno, inače prate smer kretanja vozila .Jadan vozač kola. men ej e kao pešaka udari biciklista koji je vozio u kontra smeru.
  • Novosadjanin

    24.03.2017 13:47
    da li?
    Da li je biciklista po zakonu duzan da preko pesackog prelaza pregura biciklo?

    Da li je u svesti pesaka da gledajuci kao telad u semafor ipak provere kad zakorace na put?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna